KAN JU LIKA GÄRNA SÄGA DET NU ÄNDÅ .. DET ÄR JU KUL!

nästa år ska jag få en till häst eller.. en häst jag ska låna som blir exakt som min egna häst!
det ska vara ett russ , jag fick en fråga nyss med om jag sedan slutar med trav eftersom jag inte tävlar shettis mer
NEVER! russ får man köra från 12-25 år jag körde shettis innan bara eftersom jag ville helt enkelt inte köra russ nu är det tvärtom typ man tröttnar på att köra samma häst hela tiden! det är inte för att ajax är tråkig han är dö rolig att köra men när man kör häst samma och samma och samma gång på gång så tröttnar man samma med alla nog . samma med er ryttare också tror jag även fast jag inte tävlar någon ridsport ver jag ju hur tråkigt det är att rida samma häst gång på gång , men man lär sig!
den hästen jag ska låna då är ett russ (b-ponny) och heter alfred han blir två år nästa år så han är inte inkörd bara lite tömkörd så mitt jobb nästa år är att köra in honom tillsammans med ägaren hur kul ska inte det bli!
jag får alltså börja tävla den ponnyn när den är tre år så jag har ju ett tag och hur det går med inkörningen men här tar vi det lugnt här ska ingen stress, hatar att stressa att man ska bli klar då och då och bla bla bla .. hit och dit..
jag vill ta det lugnt kring hästarna och när det gäller stallet över huvudtaget!
hur är ni? :)
lite kul och veta och så.
/ josefin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0