jossan berättar mer !

hej allihopa !
fick ju en fråga om angående felix hon hade skrivit lite men kan berätta hela historian för är ganska glad över denna häst som har blivit så glad,snäll,mysig ♥
det började med att ajax stog med ett sto oss mormor och morfor . karamella hette shettisen och var halmstads travskolans häst. karamella hade varit till salu ett tag. jag visste ju att vi en dag skulle skiljas åt. en dag ringde travskolans ledare sa att karamella skulle åka om några dagar jag blev helt förstörd eftersom den hästen var underbar den med . var dum att köra så jag red in den hon lärde sig att hoppa höga hinder och en massa.
ja hon åkte.. mormors någonting hade då felix kände han sen när jag var liten ! jag älskade honom . mormor undrade om vi skulle prova med honom eftersom ajax inte kunde vara utan någon. jag blev överlycklig när mormor ringde till mig och sa att hon har köpt han ! vi åkte och hämtade honom han var en sån häst att man inte fick gå nära han var rädd för alla personer förutom sin ägare som var mer än 80 år gammal ! vi hämtade honom ägaren kunde inte ta honom jag tog en chans jag hälsade på honom och han kände nog sig säker vid min närhet . jag fick på grimman och sedan tog vi ner han till släpet när vi kom fram fick han hälsa på ajax jämte boxen felix hade bott själv i 6 år om inte mer stackarn . han var så rädd ingen fick gå nära honom förutom jag min lilla felix. tiden gick till slut kunde min syster också komma nära honom . han lärde sig en massa vi gick ut med han för att utforska lite så att han fick leva fritt ! han älskade det min lilla ängel . han lärde sig att lita på andra nu med min och maddes hjälp .
felix hålls bara på med lite frihetsdressyr och sällskap till ajax
han är 78 cm hög 11 år och hingst, men snäll !
här har ni lite jag kommer att skriva mer om honom såklart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0